4/5 (3) Olvasási idő: kb. 3 perc

Azt hiszem senkinek nem fog újat mondani, ha ismertetem, hogy a futárszolgálatok drasztikus áremelésen mennek keresztül – és az ár folyamatosan csak nőni fog.

Az élő munka nem lett olcsóbb (sőt!) és munkaerőt találni sem lett könnyebb, így aztán felköthetjük a gatyát, a következő évek hasonló áremelést fognak hozni, mint 2019.

Ugyanakkor én ennek kifejezetten örülök!

Talán végre véget érhet legalább egy fronton a béna árversenyek kora.

Tök jó lenne, a végre megértenék a kereskedők, hogy attól nem lesznek milliárdosok, hogy folyamatos idokolatlan árversenyt generálnak és margint szűkítenek, ahelyett, hogy szolgáltatásfejlesztésre és hatékonyságnövelésre koncentrálnának.

Egyszerűen nem fogja megérni “csakazértis” alapon 10 forinttal lejjebb tolni az szállítási felárat, benyelni az utánvét költségét és a visszáruét – kivéve persze talán azoknak, akiknek kifejezetten az az üzleti modellje, hogy mindenre ingyenes szállítást adnak, nyilván vaskos markup-ért cserébe.

Végre eljön annak az ideje, hogy nem csak rábökünk, hogy há’, ha a Jóskáék is ingyé’ viszik nyolcezer felett, csináljuk mink is, hanem számolnunk kell kérem szépen és kreatívan használni az ingyenes szállítás tündöklő fegyverét.

Az utánvétkezelésről

A nagyok is szerencsére bevezették az utánvétkezelési díjat, többek közt ételt rendelni a Netpincér Go-n, vagy Wolton is egyre drágább, tehát a fogyasztók végre trenírozva vannak, hogy igenis fizetni kell a gyors, igényes szállításért, fizetni kell azért a fránya utánvétért, vagy tessék szépen kártyával előre fizetni.

Az Emagon és az Edigitalon 300 és 399 Ft az utánvétkezelés as of 2019 júniusa és ők ugye ketten (úgy értem ők egyedül) a magyar kiskereskedelmi forgalom bő 20%-át viszik.

Tipp #1: Ha nekik lehet, neked is, ha még nincs, azonnal, tegnapra vezesd be az utánvétkezelési díjat.

Miért jó az ingyenes szállítás?

A fogyasztók a világ körül imádják az ingyenes szállítást. Használjuk tehát ösztönző erőként arra, hogy tegyenek még ezt-azt a kosarukba!

webáruház szállítás

Felesleges a konkurenciához alkalmazkodni. Egyrészt nem biztos, hogy az ő árazásuk rendben van, másrészt rég rossz, ha más bizniszét próbálod lemásolni.

De akkor mégis

Hány forinttól legyen ingyenes szállítás?

Vedd az átlag bruttó vásárlói kosarat és dobj rá 20%-ot, majd kerekíts.

Ha az átlag kosarad eddig volt bruttó 10.824 Ft és 10.000 felett volt ingyenes a szállítás, told fel 13.000 Ft-ra! Ezzel az átlag vásárlót arra fogod ösztönözni, hogy dobjon még a kosárba valamit és az átlag kosár várhatóan gyönyörű szépen nőni fog. Hidd el, megéri eltérni a standard 10.000 Ft-os határtól. 🙂

Tipp #2: Sőt, ha a vásárlót emlékezteted a kosároldalon, vagy itt-ott arra, hogy már csak x Ft-ot kell bedobni a rendelésébe az ingyenes szállításhoz, még jobb hatást tudsz elérni.

NE MARADJ LE SEMMIRŐL

Kérd A Profittermelő Webáruházak Titkait Heti 1 Emailben

Természetesen bizonyos árutípusok bonyolítani tudják az egyenletet. Érdemes lehet egy súlyhoz és/vagy mérethez tartozó felső határt bevezetni, különben úgy fogsz járni, mint mi, amikor bruttó 15.000 Ft értékű, de 60 kilónyi árut összeválogatott a kedves vásárló és számolgattuk, hogy sikerült -3000 Ft-ot keresni a rendelésen és még az ÁFA-ját is befizethetjük (+növelte az eredeményünket, szóval TAO-t is majd ugye, meg iparűzési adót meg whatnot).

A haladó megoldás

webáruház ingyenes szállítás

Tipp #3: Tesztek alapján az látszik, hogy a legoptimálisabb megoldás, ha sávos ingyenességet vezetsz be.

Elérhető már több csomagautomatás futár cég, akik szolgáltatása ugyan kevésbé kényelmes a vásárló számára, hiszen el kell fáradni az automatáig, cserébe olcsóbb.

Így megteheted, hogy ha eddig pl. 12.000 Ft felett volt ingyenes a szállítás, ezentúl a csomagautomatás szolgáltatás lesz ingyenes, 16.000 Ft felett pedig a házhozszállítás.

Itt megjegyzem, hogy mivel ez nehezíti a vásárló számára az átláthatóságot, számolgatást, érdemes nagyon egyértelműen, több helyen feltüntetni és segíteni számára a megértést.

Ahogy mindent, érdemes a szállítási költségstruktúra megváltoztatását is tesztelni – ha a bevezetés után drasztikusan csökken a pénztároldali konverziód, érdemes újragondolni a számokat.

A profi megoldás

Azokon a piacokon, ahol számít a szállítás sebessége (igen, van olyan, ahol nem) megspékelheted a szállítási mód kiválasztásánál az ajánlatot egy bump offerrel: kérj extra felárat gyorsasági szállításért/expressz feldolgozásért.

Tipp #4: A lényeg, hogy legyen egy prémium szállítási offered IS, még akkor is, ha ugyanazt a szolgáltatást adod érte, mint a sima verzióért.

Tipp #5: Ez a tökéletes alkalom, hogy felhívd a vásárlóidat (vagy írj nekik) és megkérdezd a véleményüket, hogy fizetnének-e egy ilyen, vagy hasonló szolgáltatásért.

A marginod meg fogja köszönni a hónap végén. ?

===

Te hány forinttól adod ingyenesen a szállítást webshopodban?

Kommentelj és oszd meg a cikket, ha tetszett, hogy minél több webshoptulaj tanulhasson belőle!

Értékeld a cikket!

Szólj hozzá!

NE MARADJ LE SEMMIRŐL

Kérd A Profittermelő Webáruházak Titkait Heti 1 Emailben