DABA kampányok, a Facebook hirdetések új sztárja

Olvasási idő: 4 perc
NAN/5 (4)

A Facebook dinamikus retargeting hirdetései már több, mint 2 éve velünk vannak, azt hiszem nem kell senkinek sem bemutatni. Főleg a bevezetésének környékén elképesztő eredményeket hozott, manapság már a túlzott szaturáció következtében azért csökkent a megtérülésük.

Lényege, hogy a Facebook számára megadott termékkatalógusunkból tudunk retargeting hirdetéseket létrehozni – de csak azok számára, akik a múltban valamilyen módon interakcióba léptek veled akár a Facebookon, vagy a webáruházadban.

Ugyanakkor a retargeting hirdetések jellemzően csak a költés kis részét teszik ki – a nagyja költés az új látogatók funnelbe való bevonzására megy el.

Ezen segítenek a DABA (Dynamic Ads for Broad Audiences) hirdetések, hiszen egy ideje már a dinamikus hirdetéseket nem csak retargeting célokra lehet használni. Bárkit célozhatunk dinamikus termékhirdetésekkel.

Bár nem igazán új keletű opció, a folyamatos algoritmus frissítéseknek és a gépi tanulás fejlődésének hála most már bő fél éve az egyik legalapvetőbb kampánytípus új érdeklődők szerzésére. Olyannyira, hogy nem telik el úgy call a Facebook Global Sales teamjével, hogy ne kérdeznének rá a DABA teljesítményekre, ami körülbelül így zajlik:

No, de mit tud a DABA kampány?

A cikk ötletét az az apropó nyújtotta, hogy egy coachingolt ügyfelem webshopjában, mint kiderült, soha nem futott értelmes Facebook kampány. Na mondom, nézzük meg mit lehet itt összedobálni! 🙂

A következő screenshoton a shop (mely maradjon névtelen, nem az enyém) egyik DABA kampánya látható, ahol előtte mindössze havi 10.000 Ft (remarketing) költés volt. A kampány 2019.07.17-én este 5 felé került elfogadásra, a cikk írásakor, amikor az eredményét lekaptam, picit több, mint 72 órája futott.

Az eredményén (ami a screenshoton pont nem) látszik, hogy az idő előrehaladtával folyamatosan javul, ahogy tanul az algoritmus.

17-én még alig jött eladás, másnap már 6-os ROAS-sal futott, 19-én 10-es ROI-val, majd 20-án egy nyár közepi, kánikulai szombati napon, 10.5-ös ROAS-sal. Az látszik, hogy a CPA nem csökkent már a 2. nap óta, így a Facebook most már a kosárérték növekményévével éri el a megtérülés növekedését.

Úgy tűnik, hogy be fog állni 10-es ROAS környékére, ami egyrészt jó megtérülésnek számít, másrészt a shop tulaj pont kb. 10-es megtérülést szeretne a profitabilitáshoz. Öröm, boldogság, indulhat a skálázás! ???

Fontos tudnivalók a DABA Facebook reklámokról

1. A DABA kampányok annál jobban működnek, minél több termék van a katalógusban. Ha összesem 6 fajta terméket árulsz, bár nyilván működni fog, nem ezzel a kampánytípussal fogod a legjobb eredményeket elérni.

2. A DABA kampányok lényege, hogy már meglevő fogyasztási és egyéb webáruházi adataid alapján az algoritmus kitalálja, kinek melyik terméket mutassa. Ha nem kapott még elég adatot a katalógus (a bekötött FB Pixel elküldi a látogatási adatot, amit a Facebook a katalógusban levő termékhez matchel), a gépi tanulás nem lehet olyan sikeres, nem fog olyan jól működni. Tapasztalatok alapján jó, ha van legalább havi 10.000 oldalletöltés a webáruházban, de minél több, annál jobb.

3. Ha már elindult a kampány, dobálni kell a tűzre rendesen, hogy tanulhasson az algoritmus. Ez tipikusan az a kampánytípus, aminek idő és pénz kell, hogy optimalizáljon, ezért napi 500 Ft költéssel nem fog jól működni. Én úgy választom meg a költést, hogy ha lehetséges, ad set szinten legyen legalább 30-50 vásárlás egy héten (a Facebook javaslata min. 50db), ha ez nem lehetséges, legalább kampány szinten legyen meg ez a szám. Kicsi piacon vagyunk, még a nagy költők esetében sem lehetséges a min. 50db-ot tartani, mert egyszerűen 3 hét alatt keresztülégeted a lakosságot és a kampány teljesíménye csökkenni kezd.

A DABA Facebook kampányok beállítása

1. Hozd létre a kampányt.

Catalog Sales céllal hozd létre a kampányt, értelemszerűen add meg neki azt a katalógust, amiből eladni szeretnél. Profiknak bónusz jár, ha CBO kampányt A/B tesztelnek mellé. (CBO kampányokkal a következő Facebook hirdetés cikkben foglalkozom.)

2. Add meg a Broad Audience közönséget

Közönségek: próbálj meg minél több, nem átfedésben levő közönséget használni, illetve mindig legyen egy extra széleskörű: a teljes felnőtt lakosság. Ezeket több ad setben teszteld. Fontos, hogy a képen látható módon átkapcsold, hogy ne retargeting célzás legyen.

Ötletek a közönségekre:

  • 1-2%, 3-4%, 5-6% Lookalike közönségek a korábbi vásárlókra (2%-nyi, hogy legalább 100K fős legyen a közönség, de próbálkozhatsz nagyobbal is).
  • az általad forgalmazott termékek brandjei, vagy hasonló nagy márkák brandjei interestként (pl. Loreal, Porsche)
  • ha vannak szakmák, amik használják a termékkategóriáid, azok interestjei (pl. Plumber, Beautician)
  • ha vannak nagy kiskereskedelmi egységek, amik árulnak hozzád hasonló termékeket (pl. Rossmann, Baumax)
  • ha vannak szerszámok, eszközök, vagy kézzelfogható, ami releváns a termékeidhez, az mehet interestként (pl. Shovel, Power Tools, Playstation 4)
  • és persze az általános interesek, amik kifejezik valaki érdeklődését a termékeid iránt (pl. Gamer, Gardening, Porsche Fan Club)

3. Hozd létre a hirdetés kreatívokat

3 fajta kreatívot is használhatsz ugye, ezt a részt gondolom nem kell túlzottan bemutatni, hiszen gyakorlatilag ugyanaz, mint ha retargetinget csinálnál, csak más az üzenet. Ugyanakkor én a több kártyás kreatívot és a collectiont ajánlom használni, utóbbi természetesen mobilra.

Pro tipp #1: Használj márka, vagy termékkategória specifikus statikus első kártyákat, amivel akár be is mutathatsz, vagy egy kampányra tudod felhívni a figyelmet.

Pro tipp #2: Tesztelj a teljes katalógussal, de legalább pár product settel is. A product setek szabályai webáruházadtól függnek, de hüvelykujj szabályként először próbálj kategória és/vagy márka alapú felosztást.

TL;DR

A DABA kampányok végre megengedik, hogy dinamikus hirdetéseket ne csak retargeting célra használjunk a Facebookon. Ha ügyesen beállítjuk és tesztelünk, a gépi tanulásnak hála az egyik legjövedelmezőbb TOFU és teljes funnel hirdetési kampánnyá válhat.

Neked mi a véleményed? Használod már? Oszd meg a cikket és kommenteld be a véleményed! Ha pedig segítségre van szükséged, írd meg nyugodtan.

Értékeld a cikket!

Szólj hozzá!

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Mihala Ferenc

Kiugrott IT projektmenedzserként vittem dollármilliós projekteket nagy telekommunikációs cégekkel 3 kontinensen. Legelső webáruházam a 8. napjától már 70.000 forintos forgalmat bonyolított (fogyiteát árultam). Tanácsadással is foglalkozom, és e-kereskedelemmel kapcsolatos tréningeket tartok. Adtam el online fittneszprogramtól kezdve házimézen, túracipőkön és esküvői ruhákon át, videójátékokon keresztül, csigakrémig rengeteg mindent.

Kapcsolodó bejegyzések

TÖBB ELADÁS Növekvő Profit

Már van működő webáruházad? Gyere, nézzük meg, miként válthatsz sebességet webshop marketing segítségével és érheted el a következő szintet.

Beszélgessünk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!