5/5 (1) Olvasási idő: kb. 4 perc

A Facebook dinamikus retargeting hirdetései már több, mint 2 éve velünk vannak, azt hiszem nem kell senkinek sem bemutatni. Főleg a bevezetésének környékén elképesztő eredményeket hozott, manapság már a túlzott szaturáció következtében azért csökkent a megtérülésük.

Lényege, hogy a Facebook számára megadott termékkatalógusunkból tudunk retargeting hirdetéseket létrehozni – de csak azok számára, akik a múltban valamilyen módon interakcióba léptek veled akár a Facebookon, vagy a webáruházadban.

Ugyanakkor a retargeting hirdetések jellemzően csak a költés kis részét teszik ki – a nagyja költés az új látogatók funnelbe való bevonzására megy el.

Ezen segítenek a DABA (Dynamic Ads for Broad Audiences) hirdetések, hiszen egy ideje már a dinamikus hirdetéseket nem csak retargeting célokra lehet használni. Bárkit célozhatunk dinamikus termékhirdetésekkel.

Bár nem igazán új keletű opció, a folyamatos algoritmus frissítéseknek és a gépi tanulás fejlődésének hála most már bő fél éve az egyik legalapvetőbb kampánytípus új érdeklődők szerzésére. Olyannyira, hogy nem telik el úgy call a Facebook Global Sales teamjével, hogy ne kérdeznének rá a DABA teljesítményekre, ami körülbelül így zajlik:

No, de mit tud a DABA kampány?

A cikk ötletét az az apropó nyújtotta, hogy egy coachingolt ügyfelem webshopjában, mint kiderült, soha nem futott értelmes Facebook kampány. Na mondom, nézzük meg mit lehet itt összedobálni! 🙂

A következő screenshoton a shop (mely maradjon névtelen, nem az enyém) egyik DABA kampánya látható, ahol előtte mindössze havi 10.000 Ft (remarketing) költés volt. A kampány 2019.07.17-én este 5 felé került elfogadásra, a cikk írásakor, amikor az eredményét lekaptam, picit több, mint 72 órája futott.

Az eredményén (ami a screenshoton pont nem) látszik, hogy az idő előrehaladtával folyamatosan javul, ahogy tanul az algoritmus.

17-én még alig jött eladás, másnap már 6-os ROAS-sal futott, 19-én 10-es ROI-val, majd 20-án egy nyár közepi, kánikulai szombati napon, 10.5-ös ROAS-sal. Az látszik, hogy a CPA nem csökkent már a 2. nap óta, így a Facebook most már a kosárérték növekményévével éri el a megtérülés növekedését.

Úgy tűnik, hogy be fog állni 10-es ROAS környékére, ami egyrészt jó megtérülésnek számít, másrészt a shop tulaj pont kb. 10-es megtérülést szeretne a profitabilitáshoz. Öröm, boldogság, indulhat a skálázás! ???

Fontos tudnivalók a DABA Facebook reklámokról

1. A DABA kampányok annál jobban működnek, minél több termék van a katalógusban. Ha összesem 6 fajta terméket árulsz, bár nyilván működni fog, nem ezzel a kampánytípussal fogod a legjobb eredményeket elérni.

2. A DABA kampányok lényege, hogy már meglevő fogyasztási és egyéb webáruházi adataid alapján az algoritmus kitalálja, kinek melyik terméket mutassa. Ha nem kapott még elég adatot a katalógus (a bekötött FB Pixel elküldi a látogatási adatot, amit a Facebook a katalógusban levő termékhez matchel), a gépi tanulás nem lehet olyan sikeres, nem fog olyan jól működni. Tapasztalatok alapján jó, ha van legalább havi 10.000 oldalletöltés a webáruházban, de minél több, annál jobb.

3. Ha már elindult a kampány, dobálni kell a tűzre rendesen, hogy tanulhasson az algoritmus. Ez tipikusan az a kampánytípus, aminek idő és pénz kell, hogy optimalizáljon, ezért napi 500 Ft költéssel nem fog jól működni. Én úgy választom meg a költést, hogy ha lehetséges, ad set szinten legyen legalább 30-50 vásárlás egy héten (a Facebook javaslata min. 50db), ha ez nem lehetséges, legalább kampány szinten legyen meg ez a szám. Kicsi piacon vagyunk, még a nagy költők esetében sem lehetséges a min. 50db-ot tartani, mert egyszerűen 3 hét alatt keresztülégeted a lakosságot és a kampány teljesíménye csökkenni kezd.

NE MARADJ LE SEMMIRŐL

Kérd A Profittermelő Webáruházak Titkait Heti 1 Emailben

A DABA Facebook kampányok beállítása

1. Hozd létre a kampányt.

Catalog Sales céllal hozd létre a kampányt, értelemszerűen add meg neki azt a katalógust, amiből eladni szeretnél. Profiknak bónusz jár, ha CBO kampányt A/B tesztelnek mellé. (CBO kampányokkal a következő Facebook hirdetés cikkben foglalkozom.)

2. Add meg a Broad Audience közönséget

Közönségek: próbálj meg minél több, nem átfedésben levő közönséget használni, illetve mindig legyen egy extra széleskörű: a teljes felnőtt lakosság. Ezeket több ad setben teszteld. Fontos, hogy a képen látható módon átkapcsold, hogy ne retargeting célzás legyen.

Ötletek a közönségekre:

  • 1-2%, 3-4%, 5-6% Lookalike közönségek a korábbi vásárlókra (2%-nyi, hogy legalább 100K fős legyen a közönség, de próbálkozhatsz nagyobbal is).
  • az általad forgalmazott termékek brandjei, vagy hasonló nagy márkák brandjei interestként (pl. Loreal, Porsche)
  • ha vannak szakmák, amik használják a termékkategóriáid, azok interestjei (pl. Plumber, Beautician)
  • ha vannak nagy kiskereskedelmi egységek, amik árulnak hozzád hasonló termékeket (pl. Rossmann, Baumax)
  • ha vannak szerszámok, eszközök, vagy kézzelfogható, ami releváns a termékeidhez, az mehet interestként (pl. Shovel, Power Tools, Playstation 4)
  • és persze az általános interesek, amik kifejezik valaki érdeklődését a termékeid iránt (pl. Gamer, Gardening, Porsche Fan Club)

3. Hozd létre a hirdetés kreatívokat

3 fajta kreatívot is használhatsz ugye, ezt a részt gondolom nem kell túlzottan bemutatni, hiszen gyakorlatilag ugyanaz, mint ha retargetinget csinálnál, csak más az üzenet. Ugyanakkor én a több kártyás kreatívot és a collectiont ajánlom használni, utóbbi természetesen mobilra.

Pro tipp #1: Használj márka, vagy termékkategória specifikus statikus első kártyákat, amivel akár be is mutathatsz, vagy egy kampányra tudod felhívni a figyelmet.

Pro tipp #2: Tesztelj a teljes katalógussal, de legalább pár product settel is. A product setek szabályai webáruházadtól függnek, de hüvelykujj szabályként először próbálj kategória és/vagy márka alapú felosztást.

TL;DR

A DABA kampányok végre megengedik, hogy dinamikus hirdetéseket ne csak retargeting célra használjunk a Facebookon. Ha ügyesen beállítjuk és tesztelünk, a gépi tanulásnak hála az egyik legjövedelmezőbb TOFU és teljes funnel hirdetési kampánnyá válhat.

Neked mi a véleményed? Használod már? Oszd meg a cikket és kommenteld be a véleményed! Ha pedig segítségre van szükséged, írd meg nyugodtan.

Értékeld a cikket!

Szólj hozzá!

NE MARADJ LE SEMMIRŐL

Kérd A Profittermelő Webáruházak Titkait Heti 1 Emailben