70%-kal Alacsonyabb CPA Egyetlen Eszköz Segítségével

Olvasási idő: 4 perc
5/5 (1)

A cikk alapötletét Perry Belcher adta még a 2018-as Traffic & Conversion konferencián, majd eltelt egy év, tesztelgettünk, a jó öreg Perry pedig idén, a 2019-es T&C-n is megismételte, hogy mennyire imádja ezt a trükköt. Ebből is látszik, hogy ez nem egy múló trükk, szezonalitás. Sőt! A lenti példákból kiderül, hogy évtizedek óta alkalmazzák tudatosan a ravasz marketingesek.

A téma szinte könyörgött, hogy cikk születhessen belőle – mégis ki ne akarná a CPA-ját csökkenteni? 🙂

(Súgó a cikk alján, ha idegen rövidítéssel találkoznál.)

Alacsonyabb CPA, magasabb konverzió

Egyszerű. Használj PRÉMIUMokat. Adjunk a vásárlóinknak valamilyen ajándékot, hogy az ajánlatunkat vonzóbbá tegyük.

Persze ez így elég triviálisnak tűnik, de számoljunk utána egy kicsit és világos lesz, Perry-ék csapata miért ad MINDEN ajánlata mellé egy prémiumot.

Hidd el, amikor csak ez az egy eszköz segít a színpadon álló fiatalembernek millió dolláros funneleket alkotni, magad is gyorsan elköteleződsz, hogy kipróbáld a saját üzletedben.

  • Nem elég magas a kosárérték? Tegyen még valamit a kosárba és ajándék prémiumot kap!
  • Elhagyta a kosarát? Térjen vissza és ajándék prémiumot kap!
  • Azt szeretném, hogy újra vásároljon? Térjen vissza és… kitaláltad, ajándék prémiumot kap!

Természetesen nem kell és szabad túltolni, de a felhasználási lehetőségek száma végtelen és még nem találkoztam olyan webáruházzal, ahol lem lehetett volna találni indokot a bevetésére.

prémium matek

Easter Egg: a képeken kivehető Perry telefonszáma. Ez a személyes száma és kifejezetten kéri, hogy írjanak neki a konferencia résztvevői. Ha nem is azonnal, de tényleg válaszol, leteszteltem! 😉 (Ha magyar számról írsz, tedd elé az USA +1 hívójelét.)

Perry a képen látható módon számolt, ami egy szóló termékes webáruház/funnel esetében működhet is. A gyakorlatban persze nem tudunk ötszörös konverziót felmutatni, de

  • magasabb CTR-rel kalkulálhatunk a hirdetéseinknél, így hirdetési költségünk csökken,
  • olyanok is konvertálnak, akik az alap ajánlatunk esetén érdektelenek maradtak volna.

Miből lesz jó prémium?

a tökéletes prémium

Perry szerint a legjobb prémiumok jellemzői:

  • fizikai termék
  • a vásárló akarja, nem szüksége van rá
  • beszer ár $5 alatt
  • kicsi, könnyű termék, olcsó kiküldeni

Hazai viszonyokra fordítva én a következőkkel egészítem ezt ki. Valóban erősebb, ha nem egy szükségleti jószágról van szó, de itthon a vásárlókat bármivel le lehet kenyerezni ami ingyen van.

Vannak univerzálisan erős prémiumok, mint pl. a bögre, de általában erősebb lehet az offer, ha az adott niche-hez kapcsolódik.

Tehát babások valami babásat, autósok, autóval kapcsolatosat adjanak. A beszerzési ár pedig legyen nettó 1000-1500 Ft alatt, attól függően, hogy CPA-nk és a LTV hogyan engedi. Emellett nem hiszem, hogy csak fizikai termék működhet.

Ha valakinek belefér, hogy luxusvacsorát adjon prémiumként, mert 5 milliós karórákat árul, vagy wellness hétvégét ad, simán el tudom képzelni, hogy ugyanolyan jól működik.

Magasabb értékű prémium esetén a helyes megfogalmazás Tóth Ádám barátomtól származik – olyan dolgot kell extraként adni, amire mélyen legbelül ugyan vágyik, de magától nem venné meg, nem nyúlna bele a zsebébe érte.

Valószínűleg az legjobban működő és legszebb szemléltető példa a prémium ajánlatokra a Sports Illustrated amerikai sportmagazin 1991-es karácsonyi hirdetése.

Nézd végig. Miről szól a hirdetés?

Az ajánlat lényege, hogy az éves magazin előfizetés mellé ingyenes foci telefont ígérnek. Érdemes megfigyelni, hogy a magazinról, tehát a fő termékről, amit eladnak, a 2 perc hosszú reklámból kb. 15 másodpercet foglalkoznak, a maradék a prémiumról, a telefonról szól.

A Lifelock éves előfizetése mellé iratmegsemmisítőt adtak, ami 265%-os konverziójavulást eredményezett.

megnövekedett konverzió

Ugyanez az iparág, magyar példa. A Forbes Magyarország hónapról-hónapra más prémium ajánlattal igyekszik az előfizetését vonzóbbá tenni.

Ha jól emlékszem, szinte minden esetben valamilyen belépővel, fizikai termékkel kedveskednek az előfizetőknek.

Forbes hirdetés

Természetesen jogos a felvetésed, ha észrevetted, hogy a fenti példák közül egyik sem webáruház, mi meg a jó öreg e-kereskedelemben hiszünk. Így van! A fizikai prémiumok jellemzően valamilyen nem fizikai termékkel együtt működnek a legjobban, mert így tudják megfoghatóvá tenni a megfoghatatlan ajánlatot. DE!

Saját méréseink és az ügyfelek visszajelzése alapján is biztosan állíthatom – a prémiumok webáruházak esetében is tökéletesen alkalmasak a CPA csökkentésére.

 

Honnan szerezz prémiumokat?

Remélem már megjelent benned a jól ismert bizsergető érzés, amikor valami nagy ötleted támad. A gondolataid már száguldoznak. Vérnyomás +30%. Mit adj prémiumként?

Rakj össze fejben egy ajánlatot, majd inspirálódj! Vessz el a lehetőségek ezreiben. Emelkedj ki 3-5 nyerő gondolattal és teszteld őket!

Itt van 3 forrás is, ahonnan gyorsan, egyszerűen szerezhetsz prémiumként felhasználható terméket.

1001ajándék

Nem csak 1001 fajta olcsó fizikai prémiumként használható, márkázható termék, legtöbbször raktárról, gyors átfutási idővel.

Pamutlabor

A vezető magyarországi egyedipóló gyártóval nem nyúlhatsz mellé. A pólókat mindenki imádja! Disney és Warner licensszel is rendelkeznek, egyedül a régióban, így akár szuperhősös témában való bérgyártással is segíteni tudnak.

Zentrada

A Zentrada Európa Alibabája. Szándékosan nem hoztam fel egyetlen kínai beszállítót se, hiszen az ázsiai beszerzés, ha szabályosan csinálod, azért komplikált tud lenni. A Zentrada ugyan nem veszi fel az Alival a versenyt, de legalább nem kell küzdeni a számláért és az európai beszerzés, ha van EU-s adószámod, 0% ÁFA-s.

SÚGÓ:

CTR – Click-Through-Rate, azaz átkattintási arány. Azok száma, akik a hirdetést látták, osztva az átkattintások számával.

CPA – Cost Per Aquisition – a marketingköltség, ami a vásárlás megszerzéséhez szükséges.

LTV – Lifetime Value – a vásárló élettartam-értéke, azaz amennyit összes el fog költeni nálunk. Átlagosan számoljuk, így ha tudjuk, hogy az átlagkosár 10.000 Ft, és átlagosan 3,2x vásárolnak nálunk, akkor az átlag LTV=3,2×10.000 Ft lesz.

 

Támadt egy pár ötleted? Már tudod milyen ajánlattal fogod a vásárlóid bevonzani legközelebb?

Kérlek értékeld a cikket, szólj hozzá és oszd meg, hogy minél több webáruház tulajdonoshoz eljuthasson!

Értékeld a cikket!

Szólj hozzá!

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Mihala Ferenc

Kiugrott IT projektmenedzserként vittem dollármilliós projekteket nagy telekommunikációs cégekkel 3 kontinensen. Legelső webáruházam a 8. napjától már 70.000 forintos forgalmat bonyolított (fogyiteát árultam). Tanácsadással is foglalkozom, és e-kereskedelemmel kapcsolatos tréningeket tartok. Adtam el online fittneszprogramtól kezdve házimézen, túracipőkön és esküvői ruhákon át, videójátékokon keresztül, csigakrémig rengeteg mindent.

Kapcsolodó bejegyzések

TÖBB ELADÁS Növekvő Profit

Már van működő webáruházad? Gyere, nézzük meg, miként válthatsz sebességet webshop marketing segítségével és érheted el a következő szintet.

Beszélgessünk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!