7 Indok, hogy Mindig Felhívd a Vásárlódat

Olvasási idő: 4 perc
Még nincs értékelés

Rendeltél mostanában bármit webáruházból és fel is hívtak vele kapcsolatban? Ugye, hogy nem. Óriási hiba. Általában a következő indok miatt:

spongyabob telefonás

A TeLefoNálÁsT NeM leHeT skÁláZni!

Valóban. 🙂 De a lenti 7 indokból kiindulva meg fogja téríteni az árát, nagy webáruházaknál is.

Ráadásul megint visszautalok a 2019-es Traffic and Conversion Summitra, ahol maga Ryan Deiss hozta el az egész konferenciát megnyitó előadásába:

Skálázd a skálázhatatlant. A jövő azoké a vállalkozásoké, akik hajlandóak újra visszatérni a valósidejű, one-to-one (négyszemközti?? ezt hogy lehet szépen mondani magyarul?) interakciókhoz.

ryan deiss - scale the unscalable

És én teljesen igazat adok neki. Erről még lehetne sokat beszélni, inkább nézzük az indokokat!

1. Upsell

Nekem ne mondja senki, hogy az ő piacán, az ő vevőinek nem lehet eladni telefonon.

Mindenkinek el lehet adni telefonon. Legfeljebb aki hív, nem éhes. Nem akarja igazán azt az eladást. Mindig érdekes volt, hogy a kezdetekben, amikor én, vagy az üzlettársam felhívtuk a vásárlót, teljesen másképp beszéltünk vele, mint amikor egy munkatárs. Mert bár a munkatárs is motiválva volt jutalékkal, nem volt éhes. Nekünk csak az járt a fejünkben, hogy ha a néninek a rendeléséhez hozzádobjuk azt az extra terméket, x ezer forintot keresünk vele. És nagyon akartuk azt a pénzt. Nagyon el akartuk költeni, hogy újabb 3 terméket vehessünk belőle.

Nem kell hideget hívni. Semmi értelme 0-ról kezdeni, először menjünk a legkisebb ellenállás felé.

Kinek a legkönnyebb eladni valamit? Aki épp csak vásárolt tőlünk.

Fogtuk hát magunkat és szimplán feltárcsáztuk azokat, akik az elmúlt 24 órában vásároltak, de még nem volt a rendelésük feldolgozva. Ezen belül is a legtökéletesebb az a vásárló, akinek csak pici hiányzik az ingyenes szállításhoz. Ne dobjunk még be egy kiegészítő terméket a kosarába és spórol 1000 Ft-ot?

DE. És köszönöm, hogy hívott!

Így éreztük magunkat:

Wall Street Farkasa

2. Az a bizonyos plusz

A vásárlónak tett extra, alapvetően nem szükséges szolgáltatás a kulcs ahhoz, hogy legközelebb is visszatérjen. (Amit mi ugye nagyon-nagyon el szeretnénk érni.)

Rettenetesen egyszerű extra szolgáltatás: hívd fel a vásárlót, miután leadta a rendelését, hogy visszaigazold, hogy elkezdtétek feldolgozni, a csomagjával minden rendben, másnap érkezik.

Imádják. Miért?

Mert senki nem csinálja.

Ráadásul, ha újra felhívod, hogy elégedett-e, elkönyveli magában a beszélgetést pozitív élményként. Így már két hívással kondícionáltad és amikor legközelebb hívod – ezúttal már azért, hogy eladj neki – sokkal könnyebben fogod tudni kezelni, hiszen nem a 176. biztosítási ügynökkel fog azonosítani.

3. Monitorozás

Minek HotJar-t használni, ha ott a vásárló és ő maga el tudja mondani, mit miért csinált? 😀

Ezer meg ezer olyan dolgot tudnak a látogatóid elmondani a webáruházadról, amire soha nem gondolnál, pedig csak elég őket megkérdezni.

Ráadásul a termékpaletta bővítésében is nagy segítségre lehetnek.

Pont a vásárlót ne kérdeznéd meg, mi az amit még szívesen megvenne tőled?

Csak egy pár kérdés, amire választ kaphatsz:

  • Miért vásárolt, miért választott pont téged?
  • Hol találkozott a shopoddal?
  • Mit venne még?
  • Mit gondol, mások mit vennének még szívesen?
  • Milyen új funkciónak örülne?
  • Mi nem tetszett neki, min kéne esetleg vásárolni?
  • Egyszerű volt a vásárlási folyamat, mindent megtalált?
  • Gyorsan betöltött neki a webshop?
  • stb.

Véges számú variáció létezik a kérdéseidre, így viszonylag gyorsan, pontosan látni fogod, mi az, amin változtatni kéne. Ha már 8. vásárló mondja, hogy a pénztár oldal kiismerhetetlen, akkor tudod a teendőd.

4. Újra eladás

Ahogy fentebb már írtam, természetesen később is hívhatod. Ha olyan fogyó/fogasztható terméket árulsz, ez egy remek csatorna az email mellett az újravásárlás megindításához.

Disclaimer: Elnézést a fogalmazásért, de ha szart árulsz, ne várd, hogy újra vásároljanak.

5. Visszáru csökkentése

Számtalanszor előfordul, hogy az idősebb vásárló sajnos elrontja a címet, esetleg megjegyzi, hogy ja, amúgy nem működik a csengő. Emiatt, ha már hívásban vagy, érdemes ellenőrizni az adatokat. Persze, ha fenn van a shopban pár komolyabb input mező ellenőrző script, akkor a nagyja hibát ki lehet szűrni még a rendelés leadásakor, de nem árt az óvatosság.

Arról nem is beszélve, hogy valahogy mindig telefonon jön elő a “Jajj hát én 2 előtt nem vagyok itt”, illetve a “Legyen inkább mégis a cím”, stb. Ugyanakkor jellemzően ezek a csomagok már nem jönnek vissza. 🙂

6. Elállások csökkentése

Sajnos a fogyasztó nem mindig olvassa el a használati útmutatót és bár a termék tökéletes neki, nem tudja megfelelően használni. Volt már rá példa, hogy a vásárlás után egy héttel amikor hívtuk, hogy elégedett-e a termékkel, kiderült, hogy vissza akarja küldeni. Gyorsan kiderült lebeszélni az elállásról, mert csak át kellett beszélni, miként használja a terméket.

7. A személyes kapcsolódás varázsa

Webáruházban vásárolni kényelmes, egyszerű – de személytelen. Nagyon sokan vannak, akik igénylik azt a személyes varázst, amit csak az offline adhat meg. Ezt legalább picit szimulálni tudjuk a telefonnal. Érdekes volt tapasztalni, hogy visszatérő vevők 1-2 hívás után már keresik azt a “szimpatikus fiatalamembert”, akivel korábban beszéltek. Sokkal jobban fognak emlékezni ránk, nem csak az az egyik kutyás webshop leszünk a 100 közül. Ez pedig szintén a visszatérő vásárlást fogja erősíteni és a shopunk márkaértékét.

Utoljára pedig jegyezzük meg, hogy az elégedett vevő igen jó marketingeszköz, el fogja újságolni az ismerőseinek is, (főleg az idősebbek) és akik lehet, hogy szintén vásárlóinkká válnak.

MÁS:

A kezdetekben, amikor a webshopokban még mi csináltuk a hívást, 783.560 Ft extra értékben adtunk el upsellt telefonon. Gondoltam rá, hogy összeszedem a scripteket és metódusokat, ha van rá igény, hogy Te is megismételhesd a saját shopodban – bármiféle előképzettség, vagy anélkül, hogy valaha is csináltál volna ilyet korábban. (Vagy odaadod a saleses/releváns kollégának, hogy tanulhasson belőle.)

Ha érdekel a dolog, maszatolj rá a gombra és értesítést küldök, ha elérhetővé válik.

 

Értékeld a cikket!

Szólj hozzá!

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Mihala Ferenc

Kiugrott IT projektmenedzserként vittem dollármilliós projekteket nagy telekommunikációs cégekkel 3 kontinensen. Legelső webáruházam a 8. napjától már 70.000 forintos forgalmat bonyolított (fogyiteát árultam). Tanácsadással is foglalkozom, és e-kereskedelemmel kapcsolatos tréningeket tartok. Adtam el online fittneszprogramtól kezdve házimézen, túracipőkön és esküvői ruhákon át, videójátékokon keresztül, csigakrémig rengeteg mindent.

Kapcsolodó bejegyzések

TÖBB ELADÁS Növekvő Profit

Már van működő webáruházad? Gyere, nézzük meg, miként válthatsz sebességet webshop marketing segítségével és érheted el a következő szintet.

Beszélgessünk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!