Még nincs értékelés Olvasási idő: kb. 4 perc

Rendeltél mostanában bármit webáruházból és fel is hívtak vele kapcsolatban? Ugye, hogy nem. Óriási hiba. Általában a következő indok miatt:

spongyabob telefonás

A TeLefoNálÁsT NeM leHeT skÁláZni!

Valóban. 🙂 De a lenti 7 indokból kiindulva meg fogja téríteni az árát, nagy webáruházaknál is.

Ráadásul megint visszautalok a 2019-es Traffic and Conversion Summitra, ahol maga Ryan Deiss hozta el az egész konferenciát megnyitó előadásába:

Skálázd a skálázhatatlant. A jövő azoké a vállalkozásoké, akik hajlandóak újra visszatérni a valósidejű, one-to-one (négyszemközti?? ezt hogy lehet szépen mondani magyarul?) interakciókhoz.

ryan deiss - scale the unscalable

És én teljesen igazat adok neki. Erről még lehetne sokat beszélni, inkább nézzük az indokokat!

1. Upsell

Nekem ne mondja senki, hogy az ő piacán, az ő vevőinek nem lehet eladni telefonon.

Mindenkinek el lehet adni telefonon. Legfeljebb aki hív, nem éhes. Nem akarja igazán azt az eladást. Mindig érdekes volt, hogy a kezdetekben, amikor én, vagy az üzlettársam felhívtuk a vásárlót, teljesen másképp beszéltünk vele, mint amikor egy munkatárs. Mert bár a munkatárs is motiválva volt jutalékkal, nem volt éhes. Nekünk csak az járt a fejünkben, hogy ha a néninek a rendeléséhez hozzádobjuk azt az extra terméket, x ezer forintot keresünk vele. És nagyon akartuk azt a pénzt. Nagyon el akartuk költeni, hogy újabb 3 terméket vehessünk belőle.

Nem kell hideget hívni. Semmi értelme 0-ról kezdeni, először menjünk a legkisebb ellenállás felé.

Kinek a legkönnyebb eladni valamit? Aki épp csak vásárolt tőlünk.

Fogtuk hát magunkat és szimplán feltárcsáztuk azokat, akik az elmúlt 24 órában vásároltak, de még nem volt a rendelésük feldolgozva. Ezen belül is a legtökéletesebb az a vásárló, akinek csak pici hiányzik az ingyenes szállításhoz. Ne dobjunk még be egy kiegészítő terméket a kosarába és spórol 1000 Ft-ot?

DE. És köszönöm, hogy hívott!

Így éreztük magunkat:

Wall Street Farkasa

2. Az a bizonyos plusz

A vásárlónak tett extra, alapvetően nem szükséges szolgáltatás a kulcs ahhoz, hogy legközelebb is visszatérjen. (Amit mi ugye nagyon-nagyon el szeretnénk érni.)

Rettenetesen egyszerű extra szolgáltatás: hívd fel a vásárlót, miután leadta a rendelését, hogy visszaigazold, hogy elkezdtétek feldolgozni, a csomagjával minden rendben, másnap érkezik.

NE MARADJ LE SEMMIRŐL

Kérd A Profittermelő Webáruházak Titkait Heti 1 Emailben

Imádják. Miért?

Mert senki nem csinálja.

Ráadásul, ha újra felhívod, hogy elégedett-e, elkönyveli magában a beszélgetést pozitív élményként. Így már két hívással kondícionáltad és amikor legközelebb hívod – ezúttal már azért, hogy eladj neki – sokkal könnyebben fogod tudni kezelni, hiszen nem a 176. biztosítási ügynökkel fog azonosítani.

3. Monitorozás

Minek HotJar-t használni, ha ott a vásárló és ő maga el tudja mondani, mit miért csinált? 😀

Ezer meg ezer olyan dolgot tudnak a látogatóid elmondani a webáruházadról, amire soha nem gondolnál, pedig csak elég őket megkérdezni.

Ráadásul a termékpaletta bővítésében is nagy segítségre lehetnek.

Pont a vásárlót ne kérdeznéd meg, mi az amit még szívesen megvenne tőled?

Csak egy pár kérdés, amire választ kaphatsz:

  • Miért vásárolt, miért választott pont téged?
  • Hol találkozott a shopoddal?
  • Mit venne még?
  • Mit gondol, mások mit vennének még szívesen?
  • Milyen új funkciónak örülne?
  • Mi nem tetszett neki, min kéne esetleg vásárolni?
  • Egyszerű volt a vásárlási folyamat, mindent megtalált?
  • Gyorsan betöltött neki a webshop?
  • stb.

Véges számú variáció létezik a kérdéseidre, így viszonylag gyorsan, pontosan látni fogod, mi az, amin változtatni kéne. Ha már 8. vásárló mondja, hogy a pénztár oldal kiismerhetetlen, akkor tudod a teendőd.

4. Újra eladás

Ahogy fentebb már írtam, természetesen később is hívhatod. Ha olyan fogyó/fogasztható terméket árulsz, ez egy remek csatorna az email mellett az újravásárlás megindításához.

Disclaimer: Elnézést a fogalmazásért, de ha szart árulsz, ne várd, hogy újra vásároljanak.

5. Visszáru csökkentése

Számtalanszor előfordul, hogy az idősebb vásárló sajnos elrontja a címet, esetleg megjegyzi, hogy ja, amúgy nem működik a csengő. Emiatt, ha már hívásban vagy, érdemes ellenőrizni az adatokat. Persze, ha fenn van a shopban pár komolyabb input mező ellenőrző script, akkor a nagyja hibát ki lehet szűrni még a rendelés leadásakor, de nem árt az óvatosság.

Arról nem is beszélve, hogy valahogy mindig telefonon jön elő a “Jajj hát én 2 előtt nem vagyok itt”, illetve a “Legyen inkább mégis a cím”, stb. Ugyanakkor jellemzően ezek a csomagok már nem jönnek vissza. 🙂

6. Elállások csökkentése

Sajnos a fogyasztó nem mindig olvassa el a használati útmutatót és bár a termék tökéletes neki, nem tudja megfelelően használni. Volt már rá példa, hogy a vásárlás után egy héttel amikor hívtuk, hogy elégedett-e a termékkel, kiderült, hogy vissza akarja küldeni. Gyorsan kiderült lebeszélni az elállásról, mert csak át kellett beszélni, miként használja a terméket.

7. A személyes kapcsolódás varázsa

Webáruházban vásárolni kényelmes, egyszerű – de személytelen. Nagyon sokan vannak, akik igénylik azt a személyes varázst, amit csak az offline adhat meg. Ezt legalább picit szimulálni tudjuk a telefonnal. Érdekes volt tapasztalni, hogy visszatérő vevők 1-2 hívás után már keresik azt a “szimpatikus fiatalamembert”, akivel korábban beszéltek. Sokkal jobban fognak emlékezni ránk, nem csak az az egyik kutyás webshop leszünk a 100 közül. Ez pedig szintén a visszatérő vásárlást fogja erősíteni és a shopunk márkaértékét.

Utoljára pedig jegyezzük meg, hogy az elégedett vevő igen jó marketingeszköz, el fogja újságolni az ismerőseinek is, (főleg az idősebbek) és akik lehet, hogy szintén vásárlóinkká válnak.

MÁS:

A kezdetekben, amikor a webshopokban még mi csináltuk a hívást, 783.560 Ft extra értékben adtunk el upsellt telefonon. Gondoltam rá, hogy összeszedem a scripteket és metódusokat, ha van rá igény, hogy Te is megismételhesd a saját shopodban – bármiféle előképzettség, vagy anélkül, hogy valaha is csináltál volna ilyet korábban. (Vagy odaadod a saleses/releváns kollégának, hogy tanulhasson belőle.)

Ha érdekel a dolog, maszatolj rá a gombra és értesítést küldök, ha elérhetővé válik.

 

Értékeld a cikket!

Szólj hozzá!

NE MARADJ LE SEMMIRŐL

Kérd A Profittermelő Webáruházak Titkait Heti 1 Emailben