5/5 (3) Olvasási idő: kb. 6 perc

A legfontosabb marketing eszközök nélkül 2019-ben sem tud (már) egy webáruház kompetitív maradni.

Alább találhatóak a kedvenceim. Rendben, oké, elismerem, nem mind közvetlenül marketing eszköz, de közvetetten szolgálja webshopod forgalmának és profitjának gyarapodását.

UPDATE 2019.07: Hozzáadtam a listához még egy eszközt, váltsd forintra!

1. GTMetrix

Napjainkra köztudott, hogy a sebesség öl. Ha lassan tölt be a termékoldal és elfogy a vásárló türelme, a konverziónak annyi. A GTMetrix segítségével összes webáruházam sebességét rendszeresen ellenőrzöm (erre persze az Analytics is képes). A betöltési sebességről és javításáról önmagában egy hetet lehetne beszélni, erre majd később visszatérek egy posztban, most maradjunk a GTMetrixnél.

Amellett, hogy vízesés charton megmutatja, mely elemek lehetnek lassúak az oldalon, 2 fajta ajánlatot is tesz rá, miként lehetne javítani a sebességen. Jelen esetben a Petissimo-t mértem le, ahol az egyik fontos ajánlás, hogy a képek esetében az átirányításokra érdemes lenne figyelni.

Ha odafigyelünk az ajánlásokra, súlyos tizedmásodpercektől tudunk megszabadulni, viszonylag kevés befektetéssel.

GTMetrix >>

2. Similarweb.com

Nálam a Similarweb szinte napi használatban van. Az egyik legfontosabb, egyszerű és gyors online marketing eszköznek tartom, ha valamit meg akarok tudni egy webáruházról.

Versenytárs-elemzéshez kötelező.

Jelen esetben a Pólómániát vettem górcső alá és kiderült, hogy számos aldomainen vannak shopjaik.

A Similarweb szerint a fő shop csak a forgalom 77%-ért felel, így nagyjából meg lehet tippelni, hogy a többi mennyit kap és ezen keresztül mennyi pénzt termel. Persze ne vegyünk készpénznek az itt látottakat, de tapasztalatom szerint nagyságrendileg rendben szoktak lenni az adatok, így némi ötletet adhatnak.

Similarweb.com >>

3. iSpionage

Az iSpionage nevű marketing eszköz hasonló szolgáltatásokat kínál, mint a Semrush, aHref, vagy a Similarweb, egy érdekes kombó. Mint a neve is sugallja, alapvetően egy versenytárs elemző “kém” tool. Mivel csak US, UK, AU és CA piacokra lehet keresni, inkább arra alkalmas, hogy nagy külföldi shopokról inspirálódjunk.

A képen is látható Petco kisállat-kiegészítő kereskedő esetében az érdekelt, milyen jellegű Google Ads hirdetéseket és landing pageket használnak.

NE MARADJ LE SEMMIRŐL

Kérd A Profittermelő Webáruházak Titkait Heti 1 Emailben

Érdekes extra adalék, hogy látszanak az UTM tagek amiket használnak. Így kis kreativitással vissza tudom fejteni, hogy egyes termékek esetében milyen brandelt és nem brandelt kulcsszavakat és ad groupokat használnak.

iSpionage >>

4. SEO Quake

A kedvenc Chrome bővítményem. A segítségével 2 másodperc alatt SEO auditot kértem le a Brightwhite.hu-ról és további 3 másodperc alatt megtudtam, hogy hiányzik a H1 tag a főoldalukon, amit érdemes lehet kijavítani.

Keresőoptimalizálási gyorskeresésre és versenytárselemzésre tökéletes. Természetesen 100 másik trükköt is tud, webáruház SEO-val kapcsolatban vissza fogok térni rá.

SEO Quake >>

5. Briteverify

Email verifikációs szolgáltatás, rendkívül hasznos emaillista építőknek. Nem olyan régen fedeztem fel és már nagyon bánom, hogy régebben nem ismertem.

2018 nyarán egy új webáruházamnál 1 hónap alatt szedtem össze 10.000 feliratkozót (természetesen lesz esettanulmány, hamarosan! :), de ahogy az lenni szokott, ennek egy része szemét.

Az emberek egyszerűen hanyagok és rosszul írják be az emailcímüket. Egy hasonló szolgáltatás rengeteg pénzt tud azzal megspórolni, hogy gyorsan lefuttat egy szkriptet és utánanéz a megadott címnek. Ha hibát talál, jelzi, sőt javasolja a helyes verziót. Így nem kerül be a CRM-be jozsika@gmal.com, se jucus@yahoo.hu.

A marketing eszközök közül az egyik legfontosabb, hiszen így nem csak nem fizetek a Mailchimpnek listaméret után extrát, de a hard bounce-ok miatt se csökken az email szerver reputációja, ráadásul a feliratkozó se lesz frusztrált, mert nem kapja meg az ígért dolgot.

Remek alternatíva lehet a Mailgun hasonló szolgáltatása.

Briteverify >>

6. HolaVPN

Nincs napi használatban, de hasznos tud lenni, ha az ember a német, vagy amerikai, vagy akár nigériai Google találatokat akarja látni, úgy, hogy nem tartózkodik fizikailag a helyszínen.

Tipikus use-case számomra, hogy hirdetek itthonról olyan országokban, ahol vannak Shopping adek, de nem látom az eredményeket – ez a kis bővítmény pedig gyors ír a problémára.

Szintén alkalmas némi competitive analitikára, hiszen meg tudom nézni, hogy a magyar kulcsszavam angol megfelelőjére az USA-ban miként rankelnek a nagyok.

HolaVPN >>

7. SendTric

Végtelenül egyszerű kis online marketing eszköz, amivel egy kis visszaszámláló GIF-et tudunk generálni. (Evergreen-t nem tud.) Ezt a GIF-et aztán hírlevélbe, landingbe, vagy bármibe már könnyedén be tudjuk illeszteni.

Természetesen minden ajánlatunkhoz jár a scarcity, így gyakran használom. 🙂

SendTric >>

8. BannerSnack

Akinek webáruháza van, előbb-utóbb eljut oda, hogy display hirdetéseket használjon.

Aki pedig displayt használ, konstans frusztrációban van, mert ha nem dinamikus hirdetést használ, 1000x méretben kell kreatívot gyártani. A BannerSnack ennek véget vet, nagyon egyszerűen lehet az összes fontos Google Display ad méretben párhuzamosan hirdetéseket csinálni.

Rengeteg jó példa alapján dolgozhatunk, ráadásul HTML5 bannerek készítésére is alkalmas.

BannerSnack >>

9. NiftyImages

A 9. marketing eszköz egy új találmányom, aminek segítségével dinamikus képeket lehet kreálni. Tipikus use-case: mennyire jó valakinek névre szóló születésnapi üdvözlőlapot küldeni emailben?

Vagy akár landingre dinamikusan beilleszteni egy névre szóló képet visszatérő vásárlónknak!

NiftyImages >>

10. Crossborder Insights Finder

A Facebook egyik toolja, amivel az egyes országokat hasonlíthatjuk össze elérés, konverziós ráta, költség és verseny alapján. Külföldre terjeszkednél? Kötelező!

Izgalmas, hogy elég jól helyére teszi a magyar piacméretet a fejekben. PPC-ben elég gyorsan el lehet érni a magyar piac határait, de ahogy a képen is látható, csak Indonéziában 20x annyi embert el tudok érni, mint itthon.

Crossborder Insights Finder >>

11. Vyper.io

vyper.io

A Vyper segítségével virális nyereményjátékokat, vagy egyéb reward rendszereket készíthetünk egyszerűen. Emaillistánk gyors bővítéséhez ideális.

Légy kreatív, ne csak leárazásokkal és kuponokkal szerezz feliratkozókat – az emberek kedvelik a játékos, újszerű dolgokat.

Vyper.io >>

12. KWFinder

KWFinder

Számomra a legfontosabb ingyenes online marketing eszköz.

Kötelező tool kulcszavak kereséséhez, így a search kampányok és persze a SEO nélkülözhetetlen eszköze. Ráadásul napi 5 keresés ingyenes, így az átlag felhasználóknak elég lehet.

Részletesebb és jobban használható, mint a Google Keyword Planner Tool – persze a fizetős megoldásokat nem veri.

Segítségével megtalálhatod azokat a kulcs mikromomentumokat is, amik vásárláshoz vezetnek.

KWFinder >>

13. Yuspify

Befért a listára egy magyar fejlesztésű marketing eszköz is. A Yusp a nagyvállalati, Amazon-szintű ajánlómotort hozza el bármilyen méretű webáruház számára.

Bekötés után az ajánlómotor releváns termékeket ad vissza, melyeket bárhol megjeleníthetünk a webáruházban így növelve az átlag kosarat és a felhasználói élményt.

Yuspify >>

13+1. Messenger Chat

messenger chat

Szinte rosszul érezném magam, ha nem teljesíteném túl a listát, így itt a titkosfegyver!

Tavaly nyáron tettem be először saját webáruházba chat plugint – a jobb alsó sarokban felbukkan egy kis Messenger gombocska, aminek a segítségével a látogató 2 kattintással fel tudja venni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.

Teljesen váratlan volt számomra ami történt.

A Messenger hatására az emailek és a telefonok száma drasztikusan csökkent!

Úgy gondolom, hogy a látogatóknak ez egy jóval egyszerűbb módja, hogy kérdéseiket feltegyék. Az emberek eleve nem szeretnek telefonálni, az emailt megírni pedig hosszadalmasabb. Így a pre-sale beszélgetések nagyja telefonról és emailből átkerült a Messengerre!

Ez nagyon jó hír, hiszen ennek a marketing eszköznek hála könnyen elérhetem mindannyiukat a későbbiekben is valamilyen promócióval, ráadásul a gyors interakciónak, pontosabb útmutatásnak (csak belinkeljük a releváns oldalt) köszönhetően nőttek az eladások és a vásárlói elégedettség is.

2 perc berakni bárhova, ha eddig nem használtad, holnaptól kezdd el!

Messenger Chat Plugin >>

Remélem találsz olyan marketing eszközt a listában, amivel már holnap fejlesztheted a webshopod!

Ismered, vagy akár használod is mindet? Gratulálok, fekete öves Ecom Hero vagy!

Mi a véleményed? Ismersz még olyan marketing eszközöket, amiket szerinted minden webáruháznak használnia kéne? Kommenteld be!

Értékeld a cikket!

Szólj hozzá!

NE MARADJ LE SEMMIRŐL

Kérd A Profittermelő Webáruházak Titkait Heti 1 Emailben

Következő cikkA TOP 7 Amazon Titok
Előző cikk70%-kal Alacsonyabb CPA Egyetlen Eszköz Segítségével
Kiugrott IT projektmenedzserként vittem dollármilliós projekteket nagy telekommunikációs cégekkel 3 kontinensen. Legelső webáruházam a 8. napjától már 70.000 forintos forgalmat bonyolított (fogyiteát árultam). Tanácsadással is foglalkozom, és e-kereskedelemmel kapcsolatos tréningeket tartok. Adtam el online fittneszprogramtól kezdve házimézen, túracipőkön és esküvői ruhákon át, videójátékokon keresztül, csigakrémig rengeteg mindent.